niedziela, 6 stycznia 2013

Pavlova na niedzielę

Ostatnio zagościła u nas słodkość z pod nazwy Pavlova, odsłon jej jest pewnie kilka, ale mi do gustu bardzo przypadł ten przepis, w dodatku bardzo łatwy w wykonaniu, a przyjaciele byli zachwyceni, dlatego robiłam ją już kilka razy, ale w drugim wydaniu zamieniłam kiwi na brzoskwinie z puszki. Też było pysznie :) ale nie załapało się na foto, tak szybko zniknęło, co oczywiście bardzo mnie cieszyło :) 



Potrzebne nam będą: 
- 6 białek 
- 300 g. cukru
- łyżka mąki kukurydzianej
białka ubijamy pod koniec dodajemy resztę, gotowa masę wylewamy na dwie duże blachy i formujemy koła. Następnie pieczemy przez godzinę w 130'C 


Składniki na masę : 
- 0,5 litra kremówki/śmietany 36%
- trochę ekstraktu waniliowego  ( ja używam oryginalnej wanilii, a nie waniliny jak w przypadku wszelakich cukrów) 

- 4 łyżki cukru 
- 3 banany
- 4 kiwi 
- posypka do dekoracji
Całość ubijamy na sztywno, a następnie przekładamy wszystko po kolei: 
1 - beza  :

2 - krem i owoce :


 3 - druga beza i na wierzchu to samo + posypka, u nas płatki czekoladowe i kolorowe kuleczki : 



 Smacznego :) 


 
 

23 komentarze:

  1. co raz częściej widzę te ciasta. chyba muszę się kiedyś na nie skusić...

    OdpowiedzUsuń
  2. o matko zawsze mi się marzy ją zrobić, pychota, ślina mi już leci po kostki :P

    OdpowiedzUsuń
  3. ja pozostanę wierna jogurtowi ;) jakoś nie lubie kremówki
    niemniej jednak całośc wyglada apetycznie- zwłaszcza te 'kiwoszki' :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna i pewnie pyszna!!! Czaję się na jej zrobienie, ale boję się, że nie wyjdzie, ale skoro Ty masz sprawdzony przepis to chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. na pewno jest pyszne, zwłaszcza biorąc pod uwagę, ze ja uwielbiam bezę! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. chyba będę musiała to kiedyś zrobić,bo uwielbiam bezy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. smakowicie wygląda :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam bezy! ja dopiero się rozkręcam w robieniu ciast,mam nadzieje,że mi się beza nie spali:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postępuj zgodnie z przepisem i na bank będzie dobrze :)

      Usuń
  9. To ciacho też piekę i uwielbiam, jest przepyszne!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku piękny ten tort! A gdzie kupiłaś ekstrakt? Ja sama zrobiłam ;)

    Wiem, że jest program do zrealizowania, taki sam w każdym państw. p-lu, ale pracując w p-lach, widzę, że ten program u Zosi w p-lu nie jest do końca realizowany właśnie ;(. A bajki w p-lu to rzecz niedopuszczalna. Na to jest czas w domu, w p-lu dzieci powinny inaczej spędzać czas.

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmm ... wygląda pysznie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. pyszne pozwolisz ze przepis skradne:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochana Ty moja Kobieto !!!!! dziekuję za kartkę, za pamięć :*******

    OdpowiedzUsuń
  14. Ładnie wygląda :) Ja widziałam Pavlovą w australijskim MasterChefie. Mi i siostrze kompletnie nie wyszła :P
    Pozdrawiam i zapraszam: zioleczki.blogspot.com
    L. ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Dlatego powinnyśmy zrobić w końcu to wielką spotkanie klubowe ogólnopolskie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dlatego powinnyśmy zrobić w końcu to wielke spotkanie klubowe ogólnopolskie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej, co u ciebie słychać? Dawno nie pisałaś?! Pozrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nie wierzę, że to się dzieje...

    OdpowiedzUsuń